TING Planagenda

Planagenda brengt ‘rust’ in school

Zijn uw leerlingen regelmatig de grip op hun schoolwerk kwijt, met tegenvallende resultaten tot gevolg? Gaan er binnen school stemmen op voor een gemeenschappelijke visie op ‘leren plannen’? Hikt het team nog tegen zo’n vernieuwing aan: vanwege extra werkdruk die dit mogelijk met zich meebrengt? Begrijpelijk. Maar lees snel verder voor de oplossing!

De TING planagenda

Deze unieke school(plan)agenda zorgt ervoor dat uw leerlingen ook echt leren plannen, het eenvoudiger voor hen wordt om zich aan planningen te houden en… dat zij effectiever gaan leren! Met al gauw: mooie(re) schoolresultaten.
Tegelijk zorgt integrale invoering van de agenda – te beginnen in de brugklassen – voor ‘rust’: ontspanning binnen het team op de planvaardigheid van de leerlingen. Het planbewustzijn van leerlingen al in de brugklas ‘wakker maken’ is bovendien pure winst voor het vervolg op de middelbare school!

Minimale belasting voor het team!

De TING planmethode is relatief eenvoudig, soepel én duurzaam door te voeren binnen uw school. Wij zijn gewend om scholen mee te nemen in dit proces. Waardoor: minimale belasting van het team en maximaal resultaat. Lees hieronder testimonials van scholen die de TING planagenda inmiddels hebben geadopteerd!

Meer informatie?

Laat het ons weten als u hierover (altijd vrijblijvend) door wilt praten, dan plannen we een kort gesprek per zoom of telefoon. Neem contact met ons op.

N.B. Graag een exemplaar in handen? Wij sturen u de TING planagenda met veel plezier (kosteloos) toe!

Testimonials van scholen die de TING planagenda hebben geadopteerd

"Onze school gebruikt de planagenda van TING actief in leerjaar 1 en 2 van tl, havo en vwo. De agenda met de planmethodiek zorgt ervoor dat leerlingen overzicht krijgen - en houden - en daarmee grip op hun leerproces."

Marjo Bangma, Sectorleider TL&OB, docent Nederlands, de Passie Wierden (tl, havo, vwo en gymnasium).

"De TING agenda helpt leerlingen bij het leren plannen en leren leren. Dat is heel belangrijk voor een goede overstap van de basisschool naar het voortgezet onderwijs. We worden daarin enthousiast - en op maat - begeleid door TING. De mensen van TING denken echt mee over onze vragen en daarbij passende mogelijkheden. Heel fijn!"

Janine van Drieënhuizen-Kok, directeur GSG Guido, Arnhem (vmbo, havo, vwo)

"De TING agenda wordt met veel enthousiasme ontvangen door onze leerlingen. Ze wennen er steeds meer aan om een eigen planning te maken en de agenda dagelijks bij te werken. Al snel plannen ze zelfstandig en goed! Als collega’s zijn we ook enthousiast over de TING planagenda. Het geeft ons veel meer rust omdat leerlingen er zelf mee aan de slag kunnen."

Liza Zomer, onderwijsassistent Agnieten College, Zwolle (vmbo, havo, vwo)

TING planagenda instructievideo over:
- Hoe maak ik een planning?
- Okeeej en hoe werk je ermee?