Lees wat ouders zeggen over TING studiecoaching!

 

'Positieve bijdrage aan persoonlijke ontwikkeling'

Sylvia van Zuilen Onze zoon Tim heeft in totaal 2 jaar bij TING huiswerkcoaching gehad. Onze eerste kennismaking met TING was in de brugklas waarbij veel praktische handvatten werden gegeven om zelfstandig en planmatig te werken. Naast de praktische handvatten zagen we onze zoon groeien in persoonlijke ontwikkeling, bewustwording en zelfvertrouwen. In het examenjaar hebben we voor enkele vakken wederom een beroep gedaan op TING. Tim werd zeer professioneel, kundig begeleid wat leidde tot een positief examenresultaat. De uitgebreide feedback via mail, altijd positief met zeer goede adviezen hebben we zeer gewaardeerd en veel aan gehad. Wij zijn ervan overtuigd dat TING positief heeft bijgedragen aan de persoonlijke ontwikkeling van Tim en waaraan hij in de toekomst op het HBO nog veel plezier gaat beleven. Heel veel dank voor jullie fantastische, warme en deskundige, begeleiding.


'Onze zoon heeft weer grip op zijn studie gekregen'

 Jan van Bergen Onze zoon heeft een jaar lang studiebegeleiding gehad bij TING. We hebben TING ervaren als studiebegeleiding op een professionele, betrokken en kleinschalige manier. Onze zoon heeft praktische handvatten gekregen om zelfstandig en planmatig te studeren. Hij heeft weer grip op zijn studie gekregen en hij ziet  met vertrouwen het eindexamen tegemoet. Ook bij zijn vervolgstudie kan hij veel plezier hebben van de werkwijze die TING hem heeft bijgebracht, inclusief de 7 eigenschappen van Covey. Dank voor de warme, inspirerende en deskundige begeleiding van het hele team.

 
‘Hij houdt nu tijd over voor de leuke dingen!’

 Petro Sen Sinds dat onze zoon Ivan bij studiecoaching TING zit houdt hij ook nog tijd over voor leuke dingen. Bij TING leert hij niet alleen om goed zijn huiswerk te maken, maar hij leert  ook hoe hij op een goede manier zijn huiswerk inplant. Hierdoor houd hij ook tijd over voor de leuke dingen. Met de begeleiding van TING leert hij in een vroeg stadium om leider te zijn over zijn eigen leven. 

 

‘Formule van TING is doordacht en heeft meerwaarde!’

Simonne Parrish Lussink-Visser Fijn dat het goed gaat met Ruben. Hij begint echt resultaat te krijgen. Hij werkt serieus en hard. Houdt zijn score dagelijks bij en is zo blij met goede cijfers. We zien hem echt veranderen.....meer leider van zijn eigen leerproces. Top! Verder wil ik jullie graag nog een compliment geven. TING is meer dan alleen huiswerkbegeleiding. Jullie geven jongeren zo veel meer bagage mee om te groeien. Tips, bewustwording, kijken naar jezelf, het effect van en door je omgeving, ontspanning maar allemaal met een duidelijk doel. Ze krijgen een leuke rugzak die met plezier gedragen mag worden. Formule van TING is goed doordacht en geeft in onze ogen een duidelijke meerwaarde op meerdere vlakken. Knap hoor.  

 

‘Volop aandacht voor het kind zelf!’

Diana van der leeden Ik ben zeer tevreden over de begeleiding bij TING studiecoaching. Naast de begeleiding bij het (plannen van) huiswerk, is er volop aandacht voor het kind zelf. Er wordt dus verder gekeken dan het 'wel of niet goed kunnen leren'. Er is geregeld en goed contact met de ouders en door het kennismaken met de zeven gewoonten van Stephen en Sean Covey groeit ook de zelfkennis en het zelfvertrouwen van het kind. Ik vind dat een zeer waardevolle aanvulling! 

 

‘Zoon weet nu hoe te plannen en hoe toe te werken naar een toetsweek!’

Heiko Sikkens Onze zoon Ruben heeft een aantal maanden bij TING huiswerkbegeleiding gevolgd. Hij was erg warrig en nonchalant met zijn huiswerk en wij zijn op zoek gegaan naar mensen die hem op een persoonlijke manier konden begeleiden. Wij zijn zeer tevreden met datgene wat TING voor Ruben in de korte periode heeft gedaan: hij weet nu hoe te plannen en hoe toe te werken naar een toetsweek. Hij heeft overzicht in zijn werk. TING heeft in een kort tijdsbestek op een leuke, vriendelijke maar duidelijke wijze Ruben een heel stuk in de goede richting gekregen, waar wij als ouders de moed eigenlijk al hadden opgegeven. Hiervoor willen wij TING heel erg bedanken.

 

‘Dochter heeft geleerd om werk in te delen en prioriteiten te stellen, dat geeft rust!’

Peter Beck TING heeft onze dochter vooral geleerd om haar werk in te delen en prioriteiten te stellen. Daarmee heeft ze veel meer rust en zelfvertrouwen gekregen. Een rustige werkplek, structuur, persoonlijke aandacht en zelfreflectie via Xperience-thema's maken TING een bijzonder succesvolle begeleiding voor een scholier. Wij kunnen het iedereen aanbevelen.

 

‘We gunden onze zoon een vliegende start in de brugklas; die heeft hij door TING gekregen!’

Mevrouw P. Overbeek Een vliegende start in de brugklas, dat is wat wij onze zoon gunden, bij de overgang van de basisschool naar de middelbare school. Onder het motto een goed begin is het halve werk, was ons idee dat een start met succeservaringen hem zelfvertrouwen zou bieden in een tijd waarin je als jong mens al het vertrouwde achter je moet laten en moet wennen aan een heel nieuw systeem van leren. We schreven onze zoon in voor huiswerkbegeleiding bij TING. Als we hierover vertelden, kregen we verbaasde reacties, waaronder bijvoorbeeld de vraag “of we soms geen vertrouwen hadden in ons kind?!”. Dat verbaasde ons dan weer, want het idee om onze zoon bij TING in te schrijven was juist geboren vanuit een enorm vertrouwen in hem. Een link naar sport is bijvoorbeeld snel gelegd. Sporters kiezen goede voeding of maken zo nu en dan gebruik van een fysiotherapeut om op die manier nog verder te kunnen vertrouwen op hun lijf. Evengoed, zoveel ouders, zoveel ideeën, wij voelden toch intuïtief dat dit voor ons kind zou kunnen werken en nu, een half jaar later kunnen wij ook oprecht zeggen dat alles uitgepakt heeft zoals wij hoopten. Het planningssysteem waar TING mee werkt, heeft onze zoon inmiddels onder de knie en de vliegende start waar wij op hoopten, heeft hij mede daardoor gekregen. De huiswerkbegeleiding is afgebouwd en het gaat goed met onze zoon. Hij heeft het naar zijn zin op school. Niet alleen wij, maar ook onze zoon is er van overtuigd dat het totaalconcept van TING hieraan heeft bijgedragen. Het is een goede beslissing geweest, waar wij heel tevreden op terugkijken.

'Bij TING staat de leerling echt centraal'

Annemarie Groen Bij TING staat de leerling echt centraal. Het is veel meer dan alleen huiswerkbegeleiding. Het is huiswerkcoaching. Naast het plannen van je huiswerk krijgt je kind ook tips en tools om op een andere manier tegen dingen aan te kijken en met dingen om te gaan. Zoals: sociale druk, verleidingen, maar ook dat het belangrijk is om leuke dingen ter ontspanning te blijven doen, naast school. Als ouder word je op de hoogte gehouden door middel van dagverslagen, dat is prettig.  Ook vond ik het fijn dat bij de gesprekken - die je als ouder af en toe met de coach van TING hebt - je kind daar ook altijd bij aanwezig is. Ik vind dat goed, het gaf mijn dochters het inzicht dat zij het uiteindelijk voor zichtzelf doen en niet omdat het (van mij) moet.

 

'Als hij thuis kwam hoefde hij bijna geen huiswerk meer te doen'

Monique van den Brink Onze zoon heeft een jaar lang twee keer per week huiswerkcoaching gehad van TING. Hij vond het vooral prettig om met de TING-agenda te leren werken, die het mogelijk maakt om echt te plannen. We hebben de agenda dit jaar dan ook weer aangeschaft. Ook het overhoren tijdens en aan het eind van de middag vond hij heel fijn. Als hij thuis kwam hoefde hij bijna geen huiswerk meer te doen. Wij kunnen het iedereen aanraden!

 

 'Warme en deskundige begeleiding'

Nicole Nijeboer Mijn dochter heeft het vorig schooljaar (5vwo) studiecoaching gehad bij TING. Aan het begin van het schooljaar hebben we tezamen (TING, mijn dochter en ik) een tweetal doelen gesteld: beter en zelfstandig leren plannen en overgang naar het examenjaar. Ik ben erg tevreden over de wijze van begeleiding, die zij heeft ervaren. Ze heeft zelfstandig leren plannen en daarnaast geleerd om prioriteiten te stellen. Dit verbetert haar zelfvertrouwen. Daarnaast heeft zij het als prettig ervaren een rustige werkplek te hebben, waar ze goed werd begeleid bij haar huiswerk en gemotiveerd als ze het even niet meer zag zitten. Zelf ben ik ook erg tevreden over de terugkoppeling naar en het overleg met mij als ouder. De wijze van werken, die TING haar heeft geleerd, zal haar, evenals de zeven eigenschappen van Covey, ook verder helpen in de toekomst. Nu, in haar examenjaar, en ook later tijdens haar vervolgstudie. Dank aan alle leden van het team voor de warme en deskundige begeleiding!

 

'Zijn zelfvertrouwen groeide en hij leerde actief aan de slag te gaan met zijn huiswerk' 

Ivonne Gorissen Wij hebben TING als zeer prettig ervaren, zowel de manier van begeleiden als de professionaliteit spraken ons aan. Onze zoon heeft anderhalf jaar bij TING begeleiding gehad. Met name de coaching is ons goed bevallen: het leren doelen stellen en jezelf pro-actief opstellen. In een rustige omgeving met deskundige begeleiding heeft hij geleerd om te plannen en zijn planning ook uit te voeren. Dat heeft hem enorm goed gedaan: zijn zelfvertrouwen groeide en hij leerde actief aan de slag te gaan voor zijn huiswerk of toetsen. De handvaten die hij bij TING aangereikt heeft gekregen, zullen hem zeker van pas komen, in de toekomst op school, maar ook daarbuiten.

 

'Coaching op maat vanuit de optiek om je eigen ³leider" te worden'

Onno Gijssen Cohen Mijn zoon heeft er veel aan gehad, bedankt!

 

'Hij heeft geleerd om zich beter te concentreren'

Marjolijn Hilbrink We zijn erg tevreden over TING. Onze zoon heeft bijna twee jaar huiswerkcoaching gehad bij TING. Hij is begonnen met drie keer in de week. Na verloop van tijd afbouw ingezet en geëindigd met een keer per week. Hij heeft goed leren plannen, waardoor het aantal discussies thuis is afgenomen. En hij heeft geleerd om zich beter te concentreren, waardoor hij nu zelf ook effectief thuis met zijn huiswerk bezig kan zijn. Als onze zoon vragen had over de leerstof kon hij altijd goed terecht bij de coaches. De TING-coaches staan altijd open voor hulp en geven een positieve stimulans. We zijn, kortom, blij met de begeleiding die TING heeft gegeven, heel erg bedankt daarvoor.' 

'Veel tekortpunten in korte tijd weggewerkt'

Arja van Beem Onze zoon heeft ruim een half jaar studiecoaching van TING gehad. Zijn insteek was om naar het volgende jaar over te kunnen gaan, hij had veel tekortpunten. Die heeft hij in korte tijd weggewerkt. De begeleiding van TING was nodig om discipline aan te leren. Helaas was hij niet erg gemotiveerd om de lessen van Covey aan te horen, toch hopen we dat dit wel invloed heeft gehad. Het is belangrijk dat je tiener ook echt zelf wil, anders werkt uitgebreide begeleiding soms ook tegen. Vooral de eerste periode bij TING is vruchtbaar geweest! Ik leerde ook van dit traject, dat een tiener allereerst zélf gemotiveerd moet zijn... We hopen dat de tips en tools mee zullen gaan in zijn verdere studie! Bedankt! 

‘Positieve leerhouding ontwikkeld, dank!’

Kirsten Giethoorn Bedankt coaches van TING, voor jullie enthousiaste en kundige begeleiding van onze dochter. Ze heeft een positieve leerhouding ontwikkeld. Jullie hebben haar handvatten aangereikt om -gegeven haar dyslexie– zelfstandig leerstrategieën toe te passen. Jullie dagelijkse feedback en de ‘piste-analyse’, gaven een goed beeld van haar ontwikkeling. De Xperience vond ze niet altijd ‘even nuttig’, maar onbewust pikte ze er veel van op en heeft dit zeker bijgedragen aan haar zelfbeeld! Ze weet waar ze nu staat en waar ze uiteindelijk heen wil!

 
'Ook persoonlijke groei...'

Annette de With Onze dochter raakte in het vierde jaar HAVO steeds meer het overzicht kwijt wat natuurlijk niet prettig is. Naast aandacht en ondersteuning bij het plannen heeft zij dankzij TING ook een persoonlijke groei doorgemaakt. De handvaten die TING haar gegeven heeft zijn een waardevolle investering in haar toekomst. Als ouder word (let op etienne: zonder t, op internet staat er een t achter!) je goed op de hoogte gehouden door middel van de dagverslagen.

 'Informatievoorziening goed geregeld'

Ingrid Bouwman Onze zoon Niels heeft veel geleerd bij TING. Niels had problemen met wiskunde en nu haalt hij goede cijfers. Ook het plannen van zijn huiswerk gaat nu prima. De informatievoorziening was goed geregeld: voordat Niels thuis kwam hadden wij het dagverslag al op de mail, en daarmee een goed beeld van hoe het Niels die middag met z’n huiswerk was gegaan. Handig om met elkaar over in gesprek te gaan. Hartstikke bedankt!

 

'Sturen op de agenda en eigen verantwoordelijkheid!'

Marjolijn Bechtold Jongste ging naar de brugklas. En wij hielden ons hart vast. Op de lagere school had hij zich vanaf groep vier gespecialiseerd in het doen van andere dingen dan school. Bij de les blijven was een punt en huiswerk maken een nog groter punt. Denk aan: werk niet of half maken, schrift niet op de nakijkstapel leggen, sluipacties richting computer of stripboek op school en thuis urenlang bezig zijn met een onnozel huiswerkvel rekenen. Je kent dat wel, een week doen over iets dat normaliter binnen een half uur toch echt wel af is. Goed, ik kan er een boek over vol schrijven. Onze valkuil was: Trekken. Sjorren aan een dood paard dus. Steeds opnieuw dingen uitleggen, kind aan de hand nemen en je verbijsterd afvragen waarom het niet gewoon een boek pakt en léért. Tot op de open dag van de Passie TING op ons pad kwam. Met sturen op de agenda en eigen verantwoordelijkheid. Waar iedereen geduldig, altijd weer vriendelijk en humorvol het probleem teruglegde op het bordje van kind. Het meeste heb ik gehad aan het dagverslag, manlief aan het intakegesprek. Aha, zo werkt het. De eerste weken kwam er geen boek mee naar huis, en ging er ook niet gek veel mee richting TING. Maar nu, vier maanden later, gaat het alleszins redelijk. Jongste heeft overzicht, maakt zijn huiswerk en beseft dat het zijn pakkie-an is, moeders heeft overzicht, afstand en vriendelijke sturing en beseft dat het niet haar pakkie-an is. Misschien is dat laatste wel het belangrijkste. Geënt op TING hebben we nu onze eigen TING-versie thuis. Met mobiel beneden, planning maken, planning aan mij vertellen en aan de slag. Onze scholier doet de inhoud, ik doe de ehm...vormgeving. En zie kind groeien :) Dankjewel allemaal 

'Fantastische start in de brugklas'

Jurjen Punt Wij hebben onze zoon, vanaf het eerste moment dat hij naar de brugklas is gegaan, aan laten sluiten bij TING. Daarmee heeft hij een fantastische start gemaakt wat betreft het organiseren en plannen van zijn huiswerk. TING heeft daaraan - door een duidelijke structuur en een heldere visie - een heel goede bijdrage geleverd.

 

 'Huiswerk opdelen in stukjes'

Heleen Glazema Op de basisschool merkten wij dat onze zoon in klas 8 moeite had met het plannen van zijn huiswerk. Hij leerde de dingen vaak pas op het laatste moment of vergat dat hij iets had moeten doen.
Toen we in de schoolgids lazen dat het op De Passie mogelijk was om - via TING - huiswerkcoaching te krijgen hebben we hem daar voor opgegeven. Drie middagen in de week ging hij het eerste half jaar naar TING. Via persoonlijke 1-op-1 coaching hebben de TING-coaches hem geleerd om zijn huiswerk op te delen in stukjes en in te plannen in de speciale agenda. Dit ging niet helemaal zonder slag of stoot. Hij vond het lastig om zich aan de planning te houden, maar hij kreeg wel meer overzicht. Na de intensieve periode van huiswerkcoaching heeft hij nog een paar maanden een rustige werkplek bij TING gehad, een mooie overgang naar nu zelfstandig thuis aan de slag!

 

'Thumbs up!'

Astrid Politiek-Viejoe Toen ik mijn zoon aanvankelijk over TING studiecoaching vertelde vielen direct de woorden ‘saai, vermoeiend en geen zin’. Nu, een tijdje later en met mooie cijfers op zijn eindlijst, denkt hij daar anders over. Hij is blij met de verbeterde resultaten en geeft aan dat zijn zelfvertrouwen een boost heeft gekregen. Van ons mag hij het dus nu helemaal zelf gaan proberen. Toch is het ook fijn om te weten dat hij altijd kan terugvallen op de huiswerkcoaching,, mocht het een keer wat minder gaan.TING zorgt voor begeleiding door goed opgeleide huiswerkcoaches, waaronder ook jonge studenten. Zij weten als geen ander wat er omgaat in het hoofd van jonge scholieren. Leerling en coach begrijpen elkaar, wat bevorderlijk is voor het leerproces. De coaches helpen de leerling bij het leren plannen, het leren “leren” en zien erop toe dat het huiswerk af komt. Doelen bespreken hoort er ook bij: wat wil je bereiken en hoe wil je dat gaan bereiken? Tenslotte wil ik de uitstekende communicatie richting ouders/verzorgers benoemen. Drie duimen omhoog voor TING Studiecoaching!

 

'Meer structuur en rust, minder strijd'

Rianne Reininga Mijn zoon is ruim 3 jaar begeleid door TING.Hij had moeite met plannen en thuis gaf het maken van huiswerk vaak strijd.Door TING kreeg hij structuur in zijn planning met betrekking tot zijn huiswerk.De gedegen voorbereidingen bij de toetsweken - en ter voorbereiding van zijn examen - hielpen hem om overzicht te houden in de leerstof.De gesprekken met de huiswerkcoaches gaven hem inzicht. Hij werd gestimuleerd om zelf verantwoording te nemen.Voor hem kwam er meer rust, voor ons was er minder strijd. De dagverslagen, die na elke huiswerkbijeenkomst worden gestuurd, gaven ons als ouders inzicht in wat er bij TING was gedaan en wat er eventueel thuis nog kon worden opgepakt.Hij heeft zijn HAVO-diploma gehaald met een mooie cijferlijst, waar we trots op zijn en waar de begeleiding door TING zeker aan heeft bijgedragen.

'Tekortpunten weggewerkt!'

Timo Van den Dikkenberg Onze zoon Timo stond er zo slecht voor dat wij het advies van school kregen om gebruik te maken van huiswerkbegeleiding. Dan had onze zoon een kleine kans om nog over te gaan naar Havo-4. Timo heeft er vanaf maart gebruik van gemaakt en vervolgens, in de laatste periode, geen enkele onvoldoende voor zijn toetsen gehaald. Zijn eindcijferlijst had hij nog maar 1 tekort (5,4). Super !!
Goede begeleiding van TING! Huiswerkcoaches, hartelijk bedankt!

 

'Handig als voorbereiding op vervolgstudie!'

Catharina Bout-Colli Onze zoon is een aantal schooljaren gecoacht bij het huiswerk maken, waarbij - naarmate de tijd vorderde - het aantal middagen dat hij naar TING ging werd afgebouwd. Door de periode bij TING heeft hij goed inzicht gekregen in het plannen van huiswerk en toetsen. Hij deed dat zelf altijd wat krap. Daarnaast hielp het dat hij werd overhoord. Daardoor leerde hij beter en kon hij de goede leervragen stellen Al onze drie kinderen zijn trouwens, voor uiteenlopende hulpvragen, tijdens verschillende jaren van hun school‘loopbaan’ bij TING geweest. Wij zijn heel tevreden. En raden een periode TING zeker aan. Ook handig als voorbereiding op de vervolgstudie! 

 

'Twee zoons naar TING!'

Pauline Rutgers Ik ben zeer tevreden over de huiswerkcoaching door TING!! Mijn beide zoons hebben zijn bijna een jaar naar TING gegaan. In het begin vonden ze het best lastig om na school nog naar huiswerkcoaching te gaan. Lange dagen, maar groot voordeel: als ze thuis kwamen waren ze ook echt klaar. Geen discussies meer tijdens het eten over het huiswerk. Bij TING kregen ze begeleiding op maat, de lesstof werd goed overhoord en ik kreeg dagelijks een dagverslagje met wat er die middag was gedaan. Bij TING hebben mijn zoons geleerd met een agenda te werken, vooruit te leren denken, te plannen en leerschema’s te maken. En al het harde werken vertaalde zich in mooie eindresultaten: 1 zoon geslaagd en 1 zoon over naar het volgend jaar. Etienne, Rinske en medewerkers bedankt voor jullie hulp en goede begeleiding !!

 

'Bewuster van eigen verantwoordelijkheid'

Marleen Verhulst Wij zijn erg tevreden over de aanpak van TING. De huiswerkcoaching omvat zoveel meer dan louter huiswerk maken onder toezicht. Het heeft ervoor gezorgd dat wij, als ouders, een stapje terug konden nemen in de begeleiding, wat de sfeer in huis enorm ten goede kwam. Tijdens elke coachingssessie wordt de agenda bijgewerkt en doorgesproken, huiswerk nagekeken en overhoord. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het leren plannen, leren leren en aan het jezelf leren toetsen: beheers ik de lesstof echt voldoende? Maar het belangrijkste is misschien nog wel dat de leerlingen worden bewust gemaakt van eigen verantwoordelijkheid; zichzelf niet meer voor de gek houden met valse excuses. Wij hebben bij onze zoon gemerkt dat hij een meer volwassen kijk heeft gekregen op zijn eigen gedrag. Het heeft zijn totale werkhouding echt veranderd, wat zal doorwerken in zijn verdere leven.

Meer informatie?

Bel: (030) 260 09 69

E-mail: info@ting.nl

TING in de media

Houten FM 29 juni 2013: "interview TING". 

Houtens Nieuws 19 juni 2013: "Bruggers worden eigen leiders". Lees meer

Trouw 19 maart 2013: "TING in debat met hoogleraar Frits de Lange". lees meer