Inge Wopereis (Directeur / oprichter)

IngeWopereis-111Neerlandicus en communicatiekundige van huis uit. Al jaren zelfstandig communicatieadviseur en tekstschrijver voor bedrijfsleven en overheid. Zo lang ik me kan herinneren gefascineerd door het thema ‘persoonlijke groei’. Volgestouwde boekenkast over dit, en aanverwante, thema’s en vele trainingen gevolgd. Stukje bij beetje wijzer geworden, geloof ik sterk in het belang van luisteren naar je eigen innerlijke stem - wat is voor jóu belangrijk? – en op op basis daarvan je koers bepalen. Dat maakt authentiek en krachtig en opent daarmee jouw wereld van mogelijkheden: every child is born a genius! Precies dit is mijn drijfveer: jonge mensen bewust maken van hun eigen potentieel. In de eerste plaats door in hen te geloven en vervolgens door hen aan te spreken op hun zelfsturend vermogen en te trainen in zelfreflectie.  

Etienne Remmers (Directeur / oprichter)

Etienne Remmers-111-lichterNa de HEAO (BE) maakte ik op mijn 22ste een wereldreis van anderhalf jaar en ontdekte dat ik eigenlijk overal op de wereld wel een bestaan zou kunnen opbouwen. Vanuit die vrije gedachte startte ik (toch gewoon in Nederland) een onderneming, maar dan wel een touroperator: specialist in ski- en tennisreizen. Verkocht dit bedrijf na 18 jaar. Altijd al zeer geïnteresseerd geweest in het ontwikkelen van potentieel van (jonge)mensen. Zo begeleidde ik tientallen stagiares van MBO- en HBO-instellingen en ben ik al jaren enthousiast trainer/coach van het hockeyelftal van onze dochter. Inmiddels ben ik gecertificeerd Coveytrainer en ervan overtuigd dat het Covey (persoonlijk leiderschaps)gedachtegoed het voortgezet onderwijs gaat veroveren. Dit is nog een kwestie van tijd, te beginnen bij onze huiswerkcoaching. Door leerlingen kennis te laten maken met ‘De 7 eigenschappen van effectief leiderschap’ geven we hen een kadootje voor het leven mee. 

 

Locatie TING Houten

Rinske Bron (Vestigingsmanager)

Rinske Bron Huiswerkcoach TING studiecoachingMijn naam is Rinske, ik ben 28 jaar. Tot vorig jaar werkzaam als docent psychologie op de Universiteit Utrecht. In mijn vrije tijd coördineer ik kinderwerk in onze kerk en organiseer ik zomerkampen voor tieners. De ontwikkeling van jongeren blijft mij steeds weer trekken, en ik vind het fijn dat ik daar bij TING deel van mag zijn. Toen ik zelf tiener was had ik niet zoveel problemen met het maken van mijn huiswerk; ik genoot van het leren! En nog steeds vind ik het leuk om nieuwe dingen te leren. Ik hoop deze nieuwsgierigheid over te kunnen dragen op onze ‘TING’ers’!
Echter, ik worstelde als tiener wel met mijn zelfvertrouwen. Iets presenteren voor de klas vond ik bijvoorbeeld doodeng. Met als gevolg dat ik voor presentaties lage cijfers haalde en ging denken dat ik hier gewoon niet goed in was. In mijn studie psychologie kwam ik erachter dat dit een patroon is - in je denken - dat je kunt doorbreken, door anders naar de situatie te kijken. Ondertussen geniet ik van presenteren! Bij TING gebruiken we hiervoor het ‘Zien-Doen-Krijgen’model van Covey. Het gaat dan over de vraag: ‘Door welke bril kijk je? Door de bril van “lukt/kan toch niet” of door de bril van de mogelijkheden?’ Kijk je door de bril van de mogelijkheden dan zie je alles letterlijk in een ander licht. Deze verandering van kijken/denken wil ik graag meegeven aan de jongeren die bij TING komen, zodat zij zich uiteindelijk zelfverzekerder zullen gaan voelen. Dat is echte empowerment van binnenuit!

Julie Feith (Huiswerkcoach)

Julie Feith site 2Hallo! Ik ben Julie, 25 jaar en ik studeer Psychologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Na het behalen van mijn bachelor wil ik de master Klinische Psychologie gaan volgen. Ik vind verschillen tussen mensen erg interessant en met name hoe mensen met al hun kwaliteiten, maar ook hun valkuilen, functioneren. Naast dat ik zelf ook ervaren heb hoe lastig het kan zijn om te plannen en onderscheidt te maken tussen hoofd- en bijzaken, vind ik het ontzettend belangrijk dat er ook aandacht wordt besteed aan persoonlijke ontwikkeling. Precies dat stukje ‘volwassen worden’ wordt vaak op een middelbare school overgeslagen. ‘Wie ben ik? Wat past bij mij? En hoe word ik de beste versie van mijzelf?’ Het is een uitdaging om haarfijn op elke leerling aan te sluiten, maar o zo leuk om te zien dat leerlingen het heft in eigen handen durven nemen, betere cijfers halen en bovenal meer zelfvertrouwen krijgen!

Eric van Helden (Huiswerkcoach)

Eric van Helden siteMijn naam is Eric van Helden. Ik ben 21 jaar en ik zit in het laatste jaar van de bachelor International Business Administration aan Tilburg University. Ik vind het geweldig om - volgens de filosofie en werkwijze van TING - leerlingen te helpen op het gebied van huiswerk (leren plannen en leren leren) en hen tegelijkertijd ook op persoonlijk vlak te zien groeien. Precies dit maakt mijn functie bij TING zo uitdagend en leuk: ieder kind is uniek en dat vraagt om ‘maatwerkoaching’. Met de zwakkere kanten van zijn of haar leerstijl gaan we aan de slag, terwijl we leerlingen aanmoedigen de sterke kanten maximaal te benutten. Dit ombuigen van ‘zwaktes’ naar kwaliteiten en tegelijkertijd persoonlijke sterktes volop ‘in het licht zetten’, is naar mijn mening essentieel om succesvol te worden in het leven. Het mooie is dat mijn werk (en wat ik leer) bij TING ervoor zorgen dat ik ook mijzelf op persoonlijk vlak verder ontwikkel. Persoonlijke ontwikkeling en effectiever worden is een proces waar we allemaal gedurende ons leven doorheen gaan. Het is prachtig om leerlingen hierbij te helpen.

Frederique Vermeulen (Huiswerkcoach)

Foto Frederique Vermeulen siteHallo! Mijn naam is Frederique Vermeulen en ik ben 19 jaar oud. Ik ben tweedejaars student Onderwijswetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Ik werk als ‘Source’ bij TING. Dit houdt in dat ik de coaches ondersteun door leerlingen te overhoren en maakwerk na te kijken. Mijn bevindingen koppel ik terug aan de coaches. Ik heb een passie voor onderwijs en denk graag mee over hoe (leer)processen effectiever kunnen worden gemaakt. Ik geef zelf al enkele jaren bijles en vind het erg interessant om nu bij TING te werken. Mijn studie en werk bij TING hebben diverse raakvlakken. In de praktijk kan ik zien wat wel of niet werkt en dit helpt mij weer om theoretische concepten concreet te maken. Op de middelbare school heb ik mijn vwo-diploma (profiel NT/NG) gehaald. In deze periode heb ik veel kennis opgedaan en ezelsbruggetjes geleerd. Dit wil ik graag doorgeven aan de leerlingen bij TING. Ik ben me ervan bewust dat iedere leerling uniek is en daarom kijk ik welke benadering het beste past bij deze leerling en overleg ik dit met de coaches. Samen maken wij leerprocessen leuk en effectief!  

Dirkje Venselaar (Huiswerkcoach)

Dirkje huiswerkcoach voor de site

Mijn naam is Dirkje Venselaar, 21 jaar. Na mijn brede bachelor Algemene Sociale Wetenschappen, ben ik mijzelf gaan specialiseren in de Bestuurs- en organisatiewetenschappen en in de Gezondheidseconomie. Het mag duidelijk zijn: ik ben in vele gebieden geïnteresseerd en houd ontzettend van leren. Ik was op zoek naar een bijbaan met betekenis en die heb ik gevonden bij TING! Bij TING kan ik bijdragen aan de ontwikkeling van jongeren en dit vind ik een mooie missie. Als huiswerkcoach ondersteun ik leerlingen bij het ‘leren leren’ en help ik hen verantwoordelijkheid te (leren) dragen. Daar hoort ook bemoediging bij, wat vaak helpt om zelfverzekerd(er) te worden. Ik ben van mening dat iedereen - op zijn of haar eigen manier - vroeg of laat plezier kan krijgen in leren. Samen komen wij er achter wat bij jou past en wat bij jou werkt! Reken maar dat jij succesvol zult zijn!  

Joyce Neeskens (Huiswerkcoach) 

Joyes Neeskens HuiswerkcoachHoi hoi! Mijn naam is Joyce Neeskens en ik ben 23 jaar oud. Na het afronden van de Fontys Lerarenopleiding Biologie in Tilburg ben ik dit jaar begonnen aan de premaster Youth Studies aan de Universiteit van Utrecht. Als ik terugdenk aan mijn periode op de middelbare school - en aan verschillende situaties tijdens mijn stages - vind ik dat we in het onderwijs vaak geneigd zijn ons te richten op de dingen die (nog) niet goed gaan. In mijn optiek is dit echt zonde. Want wat is er mooier dan leerlingen juist in te laten zien waar ze goed in zijn? Zodat ze het beste uit zichzelf kunnen halen! Bijvoorbeeld door een leerling verschillende manieren van leren uit te laten proberen en hem of haar daarop te laten reflecteren: past dit bij mij of werkt die andere manier voor mij toch beter? Dit zijn aspecten die mooi aansluiten bij ‘De 7 eigenschappen van effectief leiderschap’ van Covey. Daarom ben ik ook zo enthousiast over de manier van werken bij TING. Verder sta ik al een tijdje niet meer voor de klas, waardoor ik het contact met leerlingen enorm miste. Nu, door het werken als huiswerkcoach, geniet ik weer van dat contact. En kan ik leerlingen meer persoonlijke aandacht geven en helpen bij het verkrijgen van inzicht in het eigen leerproces. Op die manier hoop ik ze iets mee te kunnen geven voor de toekomst en dat geeft mij veel energie!

Sem Otten (Huiswerkcoach)

Sem Otten huiswerkcoach HoutenIk ben Sem, ik ben 26 jaar en ik heb Psychologie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tijdens mijn master heb ik me gespecialiseerd in talentontwikkeling en creativiteit. Ik vind het leuk om jongeren te helpen uitvinden wat hun talenten zijn en hoe ze die in kunnen zetten om hun doelen te bereiken. In mijn werk bij TING zie ik veel jongeren die moeite hebben met school. Dit is erg herkenbaar. De middelbareschooltijd is een tijd die bol staat van verandering, onduidelijkheid en vooral ook afleiding. Samen met de leerlingen probeer ik meer richting te geven en structuur aan te brengen in het schoolleven. Ik zie mijn rol bij TING als luisterend oor en motivator. Samen zorgen we ervoor dat het schoolwerk niet langer in de weg zit, maar dat het de weg wordt naar de toekomst die de jij graag voor je ziet.

Kimberley van Veldhuyzen (Huiswerkcoach)

Kimberley websiteMijn naam is Kimberley van Veldhuyzen, 32 jaar. In 2012 behaalde ik mijn master in Mediastudies, na een bachelor Communicatie- en informatiewetenschappen. Sindsdien heb ik veel (o.m. operationeel leidinggevende) werkervaring opgedaan in de culturele sector (theaters en gezelschappen). De laatste jaren ‘roept van binnenuit’ steeds sterker mijn missie: het verbinden van mensen met zichzelf, de ander en de wereld en ik probeer dit op verschillende vlakken in mijn leven door te zetten. Naast huiswerkcoach bij TING ben ik zelfstandig en gecertificeerd Mindfulness/ACT coach en geef ik (kinder)yogalessen in de omgeving Utrecht. Bij TING helpen we jongeren om effectief hun huiswerk te maken en om stappen te zetten in hun persoonlijke ontwikkeling, die bijdragen aan succesvoller en gelukkiger zijn op school. Dit is wat mij zo aanspreekt juist aan TING. Leerlingen helpen zich bewust te worden tegen welke persoonlijke patronen/valkuilen zij aanlopen tijdens het plannen en maken van het huiswerk. Ik vind het erg leuk om samen met de leerling te ontdekken hoe hij of zij daarmee om kan gaan, welke aanpak hem of haar het beste past en leerlingen op die manier echt te zien groeien in hun persoonlijk leiderschap.

 Emma Bout (Source)

Emma Bout source TING studiecoaching

Hoi! Mijn naam is Emma Bout en ik ben 19 jaar oud. Op dit moment zit ik in mijn derde jaar van de studie International Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Bij TING ga ik aan de slag als ‘source’. Dit betekent dat ik de huiswerkcoaches ondersteun: door het werk van leerlingen na te kijken en hen te overhoren. Tijdens mijn middelbare schoolperiode heb ik zelf huiswerkcoaching gevolgd bij TING! Mede aan de hand van ‘de zeven gewoonten’ van Covey, leerde ik om (meer) ‘mijn eigen leider’ te worden. Eén van de belangrijkste gewoontes van Covey voor mij is gewoonte 1: Wees proactief. Door uit je slachtofferrol te stappen en zelf je eigen keuzes te maken, kom je veel verder in het leven. Dit wil ik nu graag overdragen aan de leerlingen en hen motiveren om de leider in zichzelf aan te spreken.

 

 

Locatie TING Utrecht de Passie 

Emma Wellenberg (Huiswerkcoach)

Emma Wellenberg huiswerkcoachHoi! Mijn naam is Emma en ik ben 21 jaar oud. Ik zit op dit moment in het laatste jaar van de bachelor Humanistiek aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. In deze breed georiënteerde opleiding ben ik bezig met alles wat met mensen te maken heeft. In de practica leer ik onder andere over gespreksvaardigheden en reflecteren. Bij TING kan ik deze vaardigheden goed inzetten (en oefenen) bij het begeleiden van de jongeren. Ik moedig zelfreflectie aan met vragen als: hoe maak ik mijn huiswerk eigenlijk, hoe ga ik om met stress, ben ik er met mijn aandacht bij in de klas, hoe leer ik voor toetsen, wat ging er bij de laatste toets goed, wat minder? Pas nadat je hierover hebt nagedacht, kunnen we aan de slag om dat wat minder gaat om te buigen en wat goed gaat vooral aan te moedigen! De gewoonte van Covey die hierbij past is gewoonte 1: wees proactief! Dit is voor de meesten waarschijnlijk ook meteen de moeilijkste gewoonte. Ik hoop dat ik in mijn tijd bij TING veel jongeren hierbij kan helpen. 

Tijmen Planting (Huiswerkcoach)

Tijmen Planting websiteHoi! Mijn naam is Tijmen Planting en ik ben 22 jaar oud. Tijdens mijn studie Bestuurs- en organisatiewetenschap aan de Universiteit Utrecht is mijn interesse gewekt voor de ‘menselijke kant’ van organisaties. Aspecten als samenwerken, gespreksvoering, motivatie, leiderschap en een proactieve houding komen terug bij mijn baan bij TING! Dit vind ik ontzettend leuk. Het sociale contact, de planmatige aanpak en samen vooruitgang boeken is waar ik energie van krijg. Op mijn middelbare school en studie heb ik ervaren dat juist persoonlijke ontwikkeling zeer belangrijk is. Het draagt bij aan kennis over jezelf, zodat je (bijvoorbeeld) inziet welke leerstijl het beste bij jou past. En het resultaat... cijfers om trots op te zijn! Wat mij zo aanspreekt bij TING is dat er juist wordt gefocust op deze persoonlijke ontwikkeling in het kader van eigen leiderschap. Je eigen patronen herkennen, doorbreken en verbeteren onder toeziend oog van positieve coaching, dat is de mooie uitdaging die bij TING centraal staat!

 Ilse Wijntjes (Huiswerkcoach)

 Ilse Wijntjes websiteHoi, mijn naam is Ilse. Ik ben 23 jaar en studeer HRM aan de Christelijke Hogeschool Ede. Hiervoor heb ik een studie Onderwijswetenschappen aan de Universiteit van Utrecht gedaan. Tijdens mijn studies kwam ik erachter dat ik het ontzettend leuk vind om mensen een leven lang te laten leren. Inmiddels heb ik dan ook maar liefst zo'n zeven jaar aan bijles(bij)banen achter de rug! Bijles geven beviel mij zo goed dat ik tijdens mijn studies verschillende vakken ben gaan volgen die te maken hebben met coaching. Ik vind het erg tof om, volgens de filosofie en werkwijze van TING, leerlingen te kunnen helpen bij het (blijven) leren. Of het nu om leren plannen gaat, om jezelf beter te leren kennen of om het leren van een vak (bijvoorbeeld wiskunde). Docenten van mij zeiden destijds dat het misschien beter was om van VWO naar havo af te stromen. Daar wilde ik absoluut niets van weten; ik wilde, hoe dan ook, op het VWO blijven en mijn diploma halen! Dat ik het ook daadwerkelijk heb gehaald heeft (terugkijkend!) alles te maken met mijn proactieve houding: ik keek naar wat ik wel kon, in plaats van naar wat ik niet kon. En ik handelde daarnaar. Al met al kan ik leerlingen die naar TING komen dus niet alleen vanuit vakkennis, maar ook vanuit persoonlijke ervaring, helpen: om meer grip te krijgen op hun leerprocessen en resultaten. Dat doe ik met veel plezier!

 

Locatie TING Rotterdam de Passie

Julia Teeuwen (Huiswerkcoach) 

Julia Teeuwen HuiswerkcoachHi, ik ben Julia. Nadat ik onlangs mijn Bachelor ‘Geschiedenis’ aan de Erasmus Universiteit Rotterdam heb afgerond, ben ik begonnen met een Master ‘Besturen van maatschappelijke organisaties’ aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Volgend jaar hoop ik nog een Master te mogen volgen in de richting van ‘International Development Studies’. Zoals je leest vind ik het leuk om (over veel verschillende onderwerpen) te leren. Daarmee ben ik bij TING op de juiste plek. Ik vind de middagen bij TING een hele positieve aanvulling op mijn wekelijkse bezigheden. Natuurlijk gaat er veel aandacht uit naar plannen en ‘inhoud’ tijdens de huiswerkmiddagen van de middelbare scholieren. Maar misschien nog belangrijker is dat wij de zelfsturing van leerlingen proberen te bevorderen. Dit doen we door regelmatig met een leerling samen te ‘onderzoeken’ hoe hij of zij iets nu aanpakt en hoe het ook anders, handiger en effectiever, zouden kunnen! Veelal leidt dit geleidelijk aan tot meer zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Dit ontwikkelingsgericht coachen is een belangrijk onderdeel van de missie en visie van TING, waarmee ik mijzelf goed kan identificeren. Immers: reflectieve vaardigheden zijn niet alleen belangrijk voor schoolwerk, maar ook voor de toekomst van leerlingen en bijvoorbeeld in sociale situaties buiten school. Bij veel leerlingen verandert gaandeweg de houding (tegenover het schoolwerk): ze worden gemotiveerder en positiever. TING is veel meer dan de 1 Blikagenda inplannen. En dat is waarom ik het heel leuk en uitdagend vind om huiswerkcoach te zijn!

Floris Smit (Huiswerkcoach)

Floris Smit huiswerkcoachIk ben Floris, 24 jaar oud en ik studeer Psychologie aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam. Naast mijn studie, en werk bij TING, ben ik veel bezig met het produceren en spelen van muziek in verschillende projecten. Daarom vind ik het superleuk om – tijdens de huiswerkbegeleiding – af en toe een gesprekje over muziek aan te knopen met een leerling. Of te praten te over zijn of haar passie of hobby. Lekker even ontspannen samen kletsen is fijn. Leerlingen hebben ‘s middags immers ook al een hele schooldag achter de rug! Verder voelt het voor mij als een ‘missie’ om scholieren te kunnen helpen bij het verminderen van werkdruk en stress. Iets dat naar mijn indruk momenteel (nog) meer speelt dan toen ik op school zat. En dat is niet eens zo lang geleden! Uit eigen ervaring kan ik ze vertellen over de switch die ik als scholier op een gegeven moment heel bewust heb gemaakt: naar meer zelf de touwtjes in handen nemen. Waardoor ik ineens veel meer rust in mijn hoofd kreeg! Ik vind het dan ook mooi dat TING deze groei naar ‘zelfsturing’ ondersteunt: door leerlingen wijzer te maken over de 7 habits van Covey. Enorm leuk is ook: om getuige te mogen zijn van dit geleidelijke bewustwordingsproces bij leerlingen.

Cindy Birtantie (Huiswerkcoach)

Cindy Birtantie huiswerkcoachHallo! Mijn naam is Cindy Birtantie, ik ben 22 jaar en woon in Rotterdam. Ik heb de HBO-opleiding Bedrijfskunde afgerond en ben bijna klaar met de pre-master Sociologie. De afgelopen jaren heb ik veel kennis en ervaring opgedaan tijdens mijn eigen studies, en nu – bij TING – krijg ik de kans dit toe te passen in de praktijk. Ik zou later ook graag aan de slag gaan binnen het onderwijs en TING leek mij de geschikte plek om mijzelf verder te ontwikkelen. Ik vind het echt een uitdaging om middelbare scholieren te helpen bij hun ontwikkeling: door (coachenderwijs) met hen aan de slag te gaan met het plannen en leren van hun huiswerk en hen te inspireren en motiveren. Zodat zij steeds meer het ‘innerlijke leiderschap’ in zichzelf gaan ontdekken, dat helpt om succesvol en gelukkig te zijn in deze maatschappij. Ik heb zelf de havo afgerond met het profiel Economie en Maatschappij. En tijdens mijn HBO-studie en master heb ik mijzelf veel getraind in samenwerken en in hoe je dingen het handigst aanpakt en zaken goed onthoudt. Dit hoop ik nu over te dragen aan de leerlingen die elke middag naar TING komen!

Lisanne Storm (Huiswerkcoach)

Lisanne Storm huiswerkcoachHoi! Mijn naam is Lisanne Storm en ik ben 21 jaar. Op dit moment zit ik in het derde jaar van mijn bachelor Algemene Cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. In deze breed georiënteerde opleiding leer ik om van verschillende invalshoeken naar kunst en cultuur te kijken. Mijn middelbare school was een Dalton school, waar zelfstudie en plannen een cruciale rol speelden. Dit kon nog wel eens een uitdaging zijn, dus ik help graag anderen met mijn opgedane ervaring. Ik merk dat het niet alleen belangrijk is om de leerlingen de stof van het vak uit te leggen, maar ook om de leerlingen zelfvertrouwen en eigenwaarde mee te geven. Want als ze in zichzelf geloven, kunnen ze veel meer dan ze in eerste instantie denken! Daarom vind ik de visie van TING ook zo belangrijk: "leren in je eigen kracht te gaan staan is fundamenteel om succesvol te worden in het leven". Het is geweldig om de leerlingen bij TING te zien groeien!

Gert-Jan Schaap (Source)

Gert Jan Schaap sourceMijn naam is Gert-Jan Schaap, ik zit in VWO 6 van De Passie en ik ben op school al jaren proactief betrokken bij alles waar ik maar betrokken bij kan zijn: de leerlingenraad, de open dag, schoolactiviteiten en nog veel meer. Ik vind het enorm gaaf om een impact te hebben op de persoonlijke ontwikkeling van mensen, en in het bijzonder op die van leeftijdsgenoten (wat dat zijn natuurlijk de leukste mensen ooit. Bij TING werk ik als source en wil ik medescholieren helpen de leider in zichzelf te ontdekken en hun ‘kleine zelf’ (dat vaak zegt ‘dat het iets niet kan’, wat natuurlijk onzin is), te overwinnen. ‘De zeven eigenschappen die jou succesvol maken!’ van Covey zijn daarbij behulpzaam. Zelf weet ik er al het nodig van. Door mijn werk voor TING kan ik je hopelijk helpen om jezelf deze eigenschappen ook eigen te maken: zodat je werkelijk het verschil kunt gaan maken, op school en daarbuiten!

 

  

Locatie TING Wierden de Passie

Iris Meijlof (Vestigingsmanager)

Iris websiteHoi! Ik wil mij graag even voorstellen: mijn naam is Iris Meijlof, 28 jaar oud. Samen met mijn partner en twee prachtige kinderen woon ik in Wierden. Vanuit mijn interesse in mensen en het gevoel ‘onderwijs kan leuker en beter!’, heb ik de bachelor Psychologie en de Master Educational Sciences and Technologies afgerond, aan de Universiteit van Twente. Onderwijs heeft mijn passie. En dan vooral het kunnen ondersteunen van leerlingen in hun persoonlijke ontwikkeling. Leerlingen erkennen in hun unieke potentieel is daarbij heel belangrijk: vaak met een heel eigen manier van leren, die soms net even iets handiger of effectiever kan. Samen proberen we dan de aanpak te optimaliseren, gegeven: de eigen sterke kanten van de leerling, de randvoorwaarden die school stelt en de 7 eigenschappen van Covey, waarmee we bij TING werken. Dan is het mooi om, na een tijdje huiswerkcoaching, van een leerling terug te horen: ‘ik heb geleerd hoe ik slim en zelfbewust mijn huiswerk kan leren plannen, maken en leren! Ik denk dat ik hier later ook nog veel aan zal hebben!’ Over plannen ‘gesproken’: toen ik zelf scholier was heb ik ervaren hoe fijn het is om een goede planning te hebben: zodat je overzicht hebt over wat je hebt gedaan en wat je nog moet doen. Ik merkte dat ik een heel stuk minder stress ervoer en uiteindelijk op een fijnere manier mooie resultaten behaalde. Dat wens ik alle TING’ers toe. Heel graag zet ik mijn kennis en ervaring hiervoor in op de Passie in Wierden!

Wilemiek van Engelenhoven (Huiswerkcoach)

Willemiek van Engelhoven siteHoi, mijn naam is Willemiek en ik ben 23 jaar oud. Op dit moment zit ik in mijn laatste jaar van de bachelor Singer-songwriter aan het ArtEZ conservatorium in Enschede. Tijdens mijn middelbare schooltijd had ik relatief veel moeite met het plannen en leren van mijn huiswerk. Reden om ,in het vierde jaar van mijn HAVO, zelf naar een huiswerkinstituut te gaan. Ik leerde er plannen en effectief te leren. Hierdoor is mijn interesse in educatie verder aangewakkerd en ben ik mij gaan verdiepen in leerstrategieën en methodiek in het algemeen. Ik vind het erg leuk om, juist op grond van mijn eigen middelbareschoolervaringen, samen met leerlingen te zoeken naar leerstrategieën die voor hen werken, hen hierin te begeleiden en samen toe te werken naar mooie schoolresultaten.

Laurens Samsen (Huiswerkcoach)

laurens websiteHoi, mijn naam is Laurens Samsen en ik ben 24 jaar oud. Ik woon in Nijverdal en ik ben verloofd met Annelyn, in april 2021 hopen we te gaan trouwen. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als docent geschiedenis op de Passie, dus voor sommige leerlingen zal ik een bekend gezicht zijn. De Passie is voor mij een bijzondere plek, aangezien ik in 2008 bij de eerste dertig leerlingen hoorde waarmee de school is begonnen. Verder ben ik betrokken bij de FreeXS sportweek in Nijverdal-Hellendoorn en ben ik actief als bestuurslid van de ChristenUnie van de gemeente Hellendoorn. Het geven van huiswerkcoaching spreekt me enorm aan, aangezien ik, ook als docent, merk dat leerlingen het soms lastig vinden om de knop om te zetten om echt aan de slag te gaan. Zelf liep ik daar op de middelbare school ook tegenaan. Ik word er gelukkig van wanneer ik merk dat ik kan bijdragen aan het leerproces van leerlingen en hierbij ook echt vooruitgang zie. De gewoonten van Covey dragen eraan bij dat leerlingen leren om zelf hun eigen leider te worden, met een duidelijk doel voor ogen, zoals de tweede gewoonte beschrijft.

Johanneke Meijof (Huiswerkcoach)

Johanneke Meilhof huiswerkcoach WierdenHoi! Mijn naam is Johanneke Meijlof, ik ben 34 jaar en samen met mijn man en twee kinderen woon ik in Almelo. Ik heb twee jaar pabo gedaan en hbo Communicatie afgerond. Naast zeer diverse werkervaring, vooral in administratie en HR, doe ik al jaren vrijwilligerswerk met jongeren. Ook op dit moment nog, voor uitwisselingsorganisatie AFS. Ik vind het erg leuk om met jongeren om te gaan en heb een passie voor onderwijs en leren. In mijn middelbare schooltijd plande ik niet en kwam daardoor regelmatig in de problemen. Tijdens mijn studie, waar ik ook kennismaakte met het gedachtengoed van Covey, ben ik dit veel meer gaan doen en dat gaf zoveel meer rust in mijn hoofd. Ik wou dat ik dit op de middelbare school al had geleerd. Het is zo'n fijn gevoel om de regie te hebben over je eigen leven. Ik wil dit graag aan de leerlingen meegeven. Naast mijn werk als coach bij TING ben ik interieurontwerper. En mijn vrije tijd besteed ik het liefst aan: bugel spelen, koken, kunst & cultuur en podcasts luisteren.

Julia Blonk (Source)

Julia Blonk sourceHallo! Ik ben Julia Blonk en ik ben 16 jaar oud. Ik zit op de Passie in Wierden in VWO5, NT/NG-profiel, met geschiedenis en Frans. Ik werk als ‘source’ bij TING. Dit houdt in dat ik de coaches ondersteun: door vragen van de leerlingen te beantwoorden (over voornamelijk de exacte vakken) en dat ik huiswerk nakijk en huiswerk overhoor. Mijn bevindingen koppel ik steeds terug naar de coaches. Voordat ik bij TING ging werken heb ik 8 weken stage gelopen op een basisschool, waar ik veel ervaring heb opgedaan. Ik ontdekte daar dat ik goed ben in het uitleggen van lastige vragen/problemen en het bedenken van oplossingen. Bovendien ben ik erg enthousiast over bijna alle vakken, vooral biologie en natuurkunde, dus daar kan je me zelfs in de zomervakantie nog over horen vertellen! Ik heb zelf geen moeite met de middelbare school, dus heb ik veel vrije tijd. Dit gun ik iedereen! Eigenschap 7 van Covey spreekt mij het meest aan: ‘houd de zaag scherp!’ Ik vind het erg leuk en uitdagend om mijn kennis en manier van leren uit te leggen aan mijn medeleerlingen. Zodat zij er de volgende keer makkelijker uit kunnen komen (en nog wat tijd voor zichzelf overhouden)!

 

TING in de media

Houten FM 29 juni 2013: "interview TING". 

Houtens Nieuws 19 juni 2013: "Bruggers worden eigen leiders". Lees meer

Trouw 19 maart 2013: "TING in debat met hoogleraar Frits de Lange".lees meer

Rinske Bron

Alle huiswerkcoaches locatie De Passie Utrecht

Alle huiswerkcoaches locatie De Passie Rotterdam

Iris Meijlof

Alle huiswerkcoaches locatie De Passie Wierden