Inge Wopereis (Directeur / oprichter)

IngeWopereis-111Neerlandicus en communicatiekundige van huis uit. Al jaren zelfstandig communicatieadviseur en tekstschrijver voor bedrijfsleven en overheid. Zo lang ik me kan herinneren gefascineerd door het thema ‘persoonlijke groei’. Volgestouwde boekenkast over dit, en aanverwante, thema’s en vele trainingen gevolgd. Stukje bij beetje wijzer geworden, geloof ik sterk in het belang van luisteren naar je eigen innerlijke stem - wat is voor jóu belangrijk? – en op op basis daarvan je koers bepalen. Dat maakt authentiek en krachtig en opent daarmee jouw wereld van mogelijkheden: every child is born a genius! Precies dit is mijn drijfveer: jonge mensen bewust maken van hun eigen potentieel. In de eerste plaats door in hen te geloven en vervolgens door hen aan te spreken op hun zelfsturend vermogen en te trainen in zelfreflectie.  

Etienne Remmers (Directeur / oprichter)

Etienne Remmers-111-lichterNa de HEAO (BE) maakte ik op mijn 22ste een wereldreis van anderhalf jaar en ontdekte dat ik eigenlijk overal op de wereld wel een bestaan zou kunnen opbouwen. Vanuit die vrije gedachte startte ik (toch gewoon in Nederland) een onderneming, maar dan wel een touroperator: specialist in ski- en tennisreizen. Verkocht dit bedrijf na 18 jaar. Altijd al zeer geïnteresseerd geweest in het ontwikkelen van potentieel van (jonge)mensen. Zo begeleidde ik tientallen stagiares van MBO- en HBO-instellingen en ben ik al jaren enthousiast trainer/coach van het hockeyelftal van onze dochter. Inmiddels ben ik gecertificeerd Coveytrainer en ervan overtuigd dat het Covey (persoonlijk leiderschaps)gedachtegoed het voortgezet onderwijs gaat veroveren. Dit is nog een kwestie van tijd, te beginnen bij onze huiswerkcoaching. Door leerlingen kennis te laten maken met ‘De 7 eigenschappen van effectief leiderschap’ geven we hen een kadootje voor het leven mee. 

 

Locatie TING Houten

Rinske Bron (Vestigingsmanager)

Rinske Bron Huiswerkcoach TING studiecoachingMijn naam is Rinske, ik ben 28 jaar. Tot vorig jaar werkzaam als docent psychologie op de Universiteit Utrecht. In mijn vrije tijd coördineer ik kinderwerk in onze kerk en organiseer ik zomerkampen voor tieners. De ontwikkeling van jongeren blijft mij steeds weer trekken, en ik vind het fijn dat ik daar bij TING deel van mag zijn. Toen ik zelf tiener was had ik niet zoveel problemen met het maken van mijn huiswerk; ik genoot van het leren! En nog steeds vind ik het leuk om nieuwe dingen te leren. Ik hoop deze nieuwsgierigheid over te kunnen dragen op onze ‘TING’ers’!
Echter, ik worstelde als tiener wel met mijn zelfvertrouwen. Iets presenteren voor de klas vond ik bijvoorbeeld doodeng. Met als gevolg dat ik voor presentaties lage cijfers haalde en ging denken dat ik hier gewoon niet goed in was. In mijn studie psychologie kwam ik erachter dat dit een patroon is - in je denken - dat je kunt doorbreken, door anders naar de situatie te kijken. Ondertussen geniet ik van presenteren! Bij TING gebruiken we hiervoor het ‘Zien-Doen-Krijgen’model van Covey. Het gaat dan over de vraag: ‘Door welke bril kijk je? Door de bril van “lukt/kan toch niet” of door de bril van de mogelijkheden?’ Kijk je door de bril van de mogelijkheden dan zie je alles letterlijk in een ander licht. Deze verandering van kijken/denken wil ik graag meegeven aan de jongeren die bij TING komen, zodat zij zich uiteindelijk zelfverzekerder zullen gaan voelen. Dat is echte empowerment van binnenuit!

 Tomas Colard (Huiswerkcoach)

Huiswerkcoach Tomas ColardIk ben Tomas Colard, 22 jaar oud, vierdejaars economie en bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.  Werken bij TING betekent voor mij: de leerlingen niet te veel bij de hand nemen en sturen, maar inzetten op de ontwikkeling naar meer ‘eigen leiderschap’ over het huiswerk, vanuit heldere kaders (waar ik vaak zelf ook nog wat aan heb!). Als coach begeleid ik elke middag zes scholieren bij het leren plannen en leren leren en huiswerk op tijd af, maar vooral bij: leren het zelfstandig te kunnen. Omdat ik zelf nog niet zo lang van school ben, moet ik wel ‘s glimlachen. Dan zie ik weer een leerling binnenkomen met zo’n (herkenbare) ‘laat-maar-waaien’houding. Leuk en uitdagend vind ik het om hem of haar dan te helpen gemotiveerder en zelfstandiger te worden. Ook fijn: dat ze naar je toekomen om te vertellen dat ze een mooi cijfer hebben gehaald!

Nadine Verhoeven (Huiswerkcoach)

Nadine Verhoeven TING huiswerkcaochMijn naam is Nadine, ik ben 23 jaar en ik heb Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht gestudeerd. Sinds mijn studie is onderwijs mij steeds meer gaan interesseren; hoe neemt iemand informatie op en hoe spoor je iemand aan om zich tot leren te zetten? Individuele aandacht vind ik hierin zeer belangrijk. Door middel van positiviteit, maar ook discipline, coach ik scholieren om effectiever te gaan leren. Ik hecht veel waarde aan de zevende eigenschap van Covey ‘houd de zaag scherp’. Dit houdt voor mij in dat ik het belangrijk vind om gezond te eten, veel te bewegen en genoeg rust te nemen, en dit raad ik anderen zeker aan. Dit zal immers andere bezigheden in het leven ten goede komen. Zelf krijg ik veel energie van iets nieuws leren; of het nou iets praktisch is (zoals een nieuw gerecht koken), een taal (Spaans leren) of een skill (beter leren coachen). Deze energie wil ik graag overbrengen op de leerlingen; ook al is het vak niet leuk, je krijgt er alsnog een goed gevoel van om er een hoog cijfer voor te halen! Zelf houd ik erg van structuur en leer ik door iets te doen of iets op te schrijven. Ik help scholieren graag om hun eigen effectieve leermethode te ontdekken, zodat ze uiteindelijk meer tijd overhouden voor leukere dingen. 

Debbie Vink (Huiswerkcoach)

Debbie Vink TING HuiswerkcoachHallo! Mijn naam is Debbie Vink, ik ben 37 jaar en ik heb Bedrijfseconomie gestuurd aan de Hogeschool voor Economische Studies in Amsterdam. In mijn werkend leven heb ik mij vooral gestort op bedrijfseconomische taken binnen het speelveld van zorg en onderwijs. Daarnaast heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan. Ik ben onder meer maatje geweest van een jongere met meervoudige problematiek, ik heb kinderen uit het Speciaal Onderwijs begeleid en communicatie-/redactiewerk gedaan, gerelateerd aan events die te maken hadden met sport en jongeren. Ontwikkeling, leren en kinderen/jongeren in hun kracht zetten, is waar ik voor ga en sta. Ik heb dan ook mijn hart en ambitie gevolgd door mij bij TING als studiecoach aan te melden. Het geeft mij veel voldoening betekenisvol te kunnen zijn voor jongeren (en hun ouders) in de zo belangrijke middelbare schoolleeftijd. Momenteel ben ik bijna klaar met de opleiding Kindercoaching, De ervaring die ik bij TING opdoe zie ik als waardevolle bijdrage aan mijn ontwikkelingspad, om op termijn mijn eigen praktijk als (jongeren)coach op te gaan zetten.

 Tirza van Berkel (Huiswerkcoach)

Tirza van Berkel huiswerkcoach TING studiecoachingHoi, mijn naam is Tirza van Berkel. Ik ben 19 jaar en ik studeer Onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht. Ik heb altijd al interesse gehad in hoe mensen leren en wat nou de beste manieren zijn om dit te doen. Daarnaast vind ik thema’s als motivatie en persoonlijke groei ook erg interessant. Bij TING laat ik leerlingen onder meer aan de hand van ‘de zeven gewoonten’ van Covey inzien dat een proactieve houding een enorme bijdrage kan leveren aan hun prestaties op school, maar ook daarbuiten. Het gaat dan niet per se om ‘heel hard of veel harder werken’. Wel om: met aandacht en gedisciplineerd (vanuit de agenda) werken en uit de slachtofferrol stappen (‘ik heb het zooo zwaar met mijn huiswerk!”). Het is mooi om te zien als het vervolgens met een leerling veel beter gaat. Vooral als bij een leerling het besef ontstaat ‘hé, ik kan eigenlijk veel meer dan ik dacht!’ geeft mij dat superveel voldoening!

Daan van Gils (Huiswerkcoach)

Daan van Gils HuiswerkcoachWat is coaching? Met deze vraag liep ik al een tijdje rond. Mijn naam is Daan, ik ben 23 jaar en na het behalen van mijn Bachelor in Sociale Geografie en Planologie wilde ik (even) wat anders. Via mijn stage en door na te denken wat bij me past, kwam ik erachter dat ik coachen interessant vind. Bij TING wil ik door goed te luisteren en veel vragen te stellen jongeren stimuleren om met plezier de regie en mogelijkheden in hun leven op te pakken. Daarnaast geloof ik dat ook heel wat van hen kan leren. De persoonlijke aandacht en de ideeën van Covey die bij TING centraal staan, spelen daarbij een belangrijke rol. Bovendien hoop ik verder te ontdekken wat (huiswerk)coaching voor mij betekent en wat ik hier verder mee wil. Eigenschap 5 van Covey (Eerst begrijpen dan begrepen worden) is voor mij hierin erg belangrijk. Ik probeer goed te luisteren en vooral vragen te stellen zodat de leerling eigenlijk zichzelf verder helpt. Daarnaast probeer ik op een ontspannen manier te helpen ontdekken wat voor iemand wel of niet werkt. Ik vind het gaaf om te zien dat, wanneer jij inziet dat je zelf aan het roer staat - en dus zelf verantwoordelijk bent - dit enorm veel mogelijkheden met zich meebrengt! Ik vind het tof om je te leren kennen en te zien wat voor iemand jij bent. En het geeft me voldoening als jij inziet dat jij iets (wel) kan en er dan ook trots op kunt zijn!

Marleen Selten (Huiswerkcoach)

Marleen Selten Huiswerkcoach

Hi! Mijn naam is Marleen Selten en ik ben 23 jaar. Momenteel ben ik bezig met mijn Master Business Administration aan de Vrije Universiteit van Amsterdam, met als specialisatie Strategy & Organization. Begin 2018 ben ik begonnen als huiswerkcoach bij TING. Mijn missie bij TING is: jongeren motiveren het beste uit zichzelf te halen! We doen dit met behulp van het Covey gedachtegoed en een speciale agenda, waarin leerlingen efficiënt - en zo effectief mogelijk - leren plannen. De vijfde gewoonte van Covey - 'eerst begrijpen, dan begrepen worden' – past, vind ik zelf, het beste in mijn persoonlijke coachstijl.
 Door echt naar de leerling te (willen) luisteren begrijp ik beter wat er in hem of haar omgaat. En kan ik gerichter doorvragen als dat nodig is. Dit motiveert de leerling dan weer om zelf met oplossingen te komen! Mooi om te zien dat zij zelf leider worden over hun eigen agenda en niet meer overspoeld raken door onverwachte huiswerkopgaven en toetsen. Uit eigen ervaring weet ik dat, door zorgvuldig plannen en gestructureerd werken, het stressniveau afneemt en je meer overzicht en rust krijgt. Wat je leert bij TING is niet alleen handig voor tijdens je middelbare schooltijd, maar is ook handig voor tijdens je studie en je carrière!

 Camille Colard (Assistent-huiswerkcoach)

Camille Colard assistent huiswerkcoachMijn naam is Camille Colard en ik ben 19 jaar oud. Ik ben bezig met het eerste jaar van mijn bachelorstudie Global Law op Tilburg University, waar ik leer over de verschillen en overeenkomsten tussen de grote rechtssystemen in de wereld. Zelf heb ik pas heel kort geleden eindexamen gedaan (in 2017) dus de verhalen van de leerlingen bij TING zijn voor mij heel erg herkenbaar. Zelf was ik altijd een ijverige leerling en ik vond al vroeg mijn effectieve leermethodes: heel veel oefenen met mijn bètavakken en schrijvend leren met de talen en vooral: mijn huiswerk bijhouden, zodat ik niet op het laatste moment alles onder de knie hoef te krijgen. Door dit te doen hield ik ook tijd over voor leuke dingen. Dit probeer ik nu, als assistent-coach bij TING, aan de leerlingen mee te geven. Superleuk om met ze te werken, ze te motiveren en handvaten te geven om zelfstandig te worden. En ook: om ze te zien ‘groeien’ en langzaam maar zeker hun weg te vinden in hun middelbare schooltijd. Bij TING leren de leerlingen zelf na te denken over hoe ze problemen kunnen aanpakken en oplossen, onder meer via de 7 gewoonten. Het geeft mij voldoening dat ik aan dit ‘zelfstandiger worden’ kan bijdragen, want dat is tenslotte iets waar zij ook later nog veel profijt van zullen hebben!

Locatie TING Utrecht de Passie 

Mathieu Nijenhuis (Vestigingsmanager)

Mathieu Nijenhuis TING vestigingsmanagerMijn naam is Mathieu Nijenhuis. Ik ben afgestudeerd Fysisch Geograaf aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Na mijn studie werkte ik een aantal jaar voor archeologische bureaus, als bodemspecialist. Van meet af aan had ik er plezier in om mijn geografische kennis over te brengen aan de (collega-)archeologen. Maar nog veel leuker vond ik het om jongeren wijzer te maken, die, op excursie vanuit school, de opgravingen kwamen bezoeken. Hierdoor groeide mijn interesse in het onderwijs.Ik besloot de sprong in het diepe te wagen en werd docent aardrijkskunde. Tien jaar heb ik met veel plezier en toewijding in het voortgezet onderwijs gewerkt. Gaandeweg mijn jaren voor de klas werd werd mij steeds duidelijker wat een complexe fase de pubertijd eigenlijk is. Een tussenfase in het leven tussen kind en volwassen zijn en daarin antwoord zoeken op de vraag ‘wie ben ik?’, onafhankelijk willen worden van de ouders (maar die ondertussen toch nog erg nodig hebben), soms belemmerd worden door dyslexie, AD(H)D of autisme, of door lastige thuissituaties. En er dan ondertussen ook nog voor moeten zorgen dat er op school iets van gebakken wordt, want dat papiertje moet wel gehaald zien te worden! Hoe daarin overeind te blijven? Hoe daarin - als jongvolwassene - krachtig jezelf te zijn en te blijven en je eigen weg te gaan vinden? Dat is niet altijd makkelijk. Kortom een fase vol van ingrijpende gebeurtenissen en veranderingen. Inmiddels werk ik sinds begin schooljaar 2016/2017 als vestigingsmanager bij TING studiecoaching, locatie De Passie. De overstap van docentschap naar studiecoach, in combinatie met managementtaken, voelt als een logische op mijn eigen ontwikkelingspad. Het ‘Word je eigen leider!’ programma, zoals we dat uitdragen, maakt mij elke dag weer enthousiast, waarbij kwaliteiten als goed luisteren, vertrouwen geven en concreet handelen voor mij van groot belang zijn. Via leren plannen, leren leren, en het aanleren van zelfreflectie proberen we bij TING middelbare scholieren op het spoor te zetten van hun eigen trein. Een trein waarin de leerling, in de relatief roerige puberperiode van het leven, met vertrouwen zelf in de driver seat leert zitten, op weg naar het creëren van zijn of haar eigen succes!

Antoinette Vels (Huiswerkcoach)

Antoinette Vels huiswerkcoach TINGHoi! Mijn naam is Antoinette Vels, ik ben 23 jaar en volg momenteel de master Maritime & Transport Law aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Dit lijkt ver weg te liggen van het werken als studiecoach bij TING, maar naast mijn studie ben ik vrijwilliger bij Humanitas en begeleid ik een meisje met studeren, gericht op het plannen, omdat zij dit erg moeilijk vindt. Vandaar ook mijn keuze voor TING, waar jongeren werken aan leren plannen en het verbeteren van hun leervaardigheden. Via ‘de 7 gewoonten die jou succesvol maken’ van Covey reikt TING jongeren ook een ‘pad’ aan om eigen keuzes te maken en zelf verantwoordelijkheid te nemen. Ik draag hier graag aan bij! Het is mooi om te ervaren hoe scholieren er bij gebaat zijn als dit lukt, want dat is iets waar ze trots op kunnen zijn. Ze hebben er zelf aan gewerkt en hebben iets bereikt, dat is erg leuk om te zien!  

Esther Beljon (Huiswerkcoach)

Esther Beljon Huiswerkcoach TING studiecoachingIk ben Esther Beljon. Na de havo heb ik eerst de opleiding Toegepaste Psychologie gevolgd. Een fijne studie, waarvan ik gelijk het gevoel had dat deze goed bij mij paste. Na een tussenjaar ben ik verder gaan studeren. Heel bewust koos ik voor de studie Orthopedagogiek: omdat deze voorbereidt op het werkveld waarin ik mensen kan gaan coachen, trainen en begeleiden. Inmiddels ben ik in de laatste fase van mijn master Orthopedagogiek. Tijdens mijn HBO-stageperiode heb ik gewerkt met jongeren met gedragsproblemen. En: is mij duidelijk geworden dat dit de doelgroep is waarop ik me in de toekomst wil gaan richten! Het werken als studiecoach bij TING is een mooie opstap naar deze toekomst. Weliswaar heb ik bij TING natuurlijk te maken met ‘gewone’ scholieren (die meestal geen gedragsproblemen hebben); ik ervaar het als heel zinvol om deze ervaring met jongeren - en hun ‘eigen-wijze’ keuzes - op te kunnen doen. Elke dag opnieuw treft het mij dat elke jongere zijn/haar eigen, unieke, ‘kleur’ heeft. Dat vraagt van mij, de coach, het vermogen om steeds opnieuw af te stemmen: ‘wat heb jij nodig, wat kan ik betekenen, om jou verder te brengen op school?’ ‘Laten we kijken naar jouw mogelijkheden, niet naar de problemen!’ is iets wat je mij vaak hoort zeggen. Inmiddels weet ik dat dit wonderlijk mooi aansluit bij Gewoonte 1 van Covey: wees proactief!

Anna van Soest (Huiswerkcoach)

Anna van Soest HuiswerkcoachHoi, ik ben Anna, en in de laatste fase van mijn studie Aardwetenschappen. Dat heeft, zo op het oog, natuurlijk niets te maken met het coachen van middelbare scholieren die hun huiswerk moeten maken. Echter, ik heb gedurende mijn studie al heel veel leerlingen begeleid in examentrainingen en dat maakt dat ik mij bij TING prima op mijn plek voel! Bij die examentrainingen kwam ik veel leerlingen tegen die, hoewel in de laatste fase van school, eigenlijk niet goed wisten hoe zij voor het eindexamen moesten leren. Nu is die problematiek natuurlijk heel lastig op te lossen op het laatste moment. Er had in de jaren ervoor veel meer aandacht naar ‘leren leren’ uit moeten gaan...
Precies dat gebeurt bij TING: jongeren leren bij ons al heel vroeg in hun schoolcarriere hoe ze moeten leren en plannen. Het leuke is bovendien dat wij de TING’ers de 7 gewoonten van Covey aanreiken, die hen niet alleen verder helpen met het huiswerk, maar ook als persoon bewuster maken van eigen mogelijkheden! Zelf maak ik als coach graag gebruik van gewoonte 5 (‘eerst begrijpen, dan begrepen worden’). Ik wil graag eerst begrijpen hoe iemand in elkaar zit en waarom hij of zij de dingen op een bepaalde manier doet. Vervolgens is het een stuk gemakkelijker om precies die ondersteuning te bieden die nodig is.

 Janine Westendorp (Huiswerkcoach)

Janine Westendorp huiswerkcoach TING studiecoachingHallo! Mijn naam is Janine Westendorp. Ik ben 20 jaar en zit in mijn laatste jaar van de Bachelor Klinische Psychologie aan de Universiteit Utrecht. Psychologie is een geweldig vakgebied en ik ben dan ook erg blij dat ik deze studie gekozen heb. Toch heb ik soms het idee dat ik iets mis tijdens de opleiding: omdat het een wetenschappelijke studie is, richt deze zich vooral op theoretische leerdoelen en het doen van onderzoek. Dit terwijl juist het stukje praktijk en contact met mensen mij erg trekt. Het werken bij TING geeft me precies dit stukje praktijkervaring. Het contact met de leerlingen is geweldig leuk! Ik vind het erg tof om de scholieren - met ieder hun eigen karakter en allemaal aan het begin van hun school-/studiecarrière - te mogen begeleiden. Via ‘De 7 gewoonten die jou succesvol maken’ van Covey geven we hen bovendien handvatten voor een groter verantwoordelijkheidsgevoel en meer zelfvertrouwen. Niets is leuker om te zien dan een leerling die trots op zichzelf durft te zijn! Gewoonte 4 van Covey (denk win-win) ervaar ik bij TING elke dag opnieuw: de leerlingen leren van mij en ik leer van hen!

Gini van Wijnen (Huiswerkcoach)

Gini van Wijnen huiswerkcoach TING studiecoachingHoi! Ik ben Gini van Wijnen, 23 jaar. De afgelopen jaren heb ik een veelzijdige bachelor Psychologie gedaan, waarin ik veel heb geleerd over ontwikkelings (kinder-& jeugd)psychologie en over de wisselwerking tussen het individu en zijn sociale omgeving. Ik ben gefascineerd door de manier waarop combinaties van invloeden elke persoon een uniek karakter geven. Ik houd ervan om stukje bij beetje te leren begrijpen hoe mensen in elkaar zitten – wat hun sterktes, zwaktes, ideeën en dromen zijn. In eerder werk (en privé) heb ik gemerkt dat ik het fantastisch vind om - samen met anderen - actief te onderzoeken wat hen (en mijzelf) karakteriseert en drijft en wat daar wel niet allemaal mee te bereiken valt. Bij TING tref ik een groep jongeren, op hun beurt, midden in het zoekproces naar eigen mogelijkheden. Naast dat ik hen ondersteun schoolgerelateerde doelen te bereiken, hoop ik hen te inspireren om buiten de vaste kaders te denken. Zodat zij zich bewust worden van de vele mogelijkheden die er zijn, waarin zij zelf hun weg mogen vinden.

Locatie TING Rotterdam de Passie

Lizette Maassen van den Brink (Assistent-vestigingsmanager/huiswerkcoach)

Lizette Maassen van den Brink assisten vestigingsmanager RotterdamHallo! Mijn naam is Lizette Maassen van den Brink en ik werk als huiswerkcoach op de Passie Rotterdam. In de afgelopen jaren heb ik Psychologie gestudeerd. Tijdens mijn studie ben ik mijzelf steeds meer gaan interesseren voor het onderwijs. De mate waarin een leerling succesvol is op school kan enorm veel impact hebben op hem-/haarzelf en/of de omgeving. Een leerling is echter nooit zomaar slachtoffer van bepaalde ongunstige factoren, het is geen ongeleid projectiel. Een leerling heeft altijd zelf de mogelijkheden om iets te veranderen aan de situatie. Als huiswerkcoach zet ik mij in om leerlingen te coachen zodat zij ‘hun eigen leider’ worden of eigenlijk: de leider in zichzelf te ontdekken! Ik stimuleer hen tot ‘eigen leiderschap’ over het plannen van het huiswerk, leren leren, het weerstaan van afleiding. En tot het (durven) zien van het eigen potentieel. Het mooie is dat deze ontwikkeling, die we tijdens de huiswerkcoaching inzetten, in feite van betekenis is op alle levensgebieden. Hiermee kan ik deze jongeren iets meegeven voor het leven. Dat is wat dit werk voor mij waardevol maakt.

Susan Huijink-Kagie (Huiswerkcoach)

Susan Huijink Kagie Huiswerkcoach RotterdamHoi, ik ben Susan. Na mijn vwo ben ik econometrie gaan studeren in Tilburg. Het studeren beviel goed, maar de studie zelf toch minder. Daarom ben ik overgestapt naar de studie filosofie, en met succes! Inmiddels ben ik afgestuurd als filosoof aan Tilburg University. Na mijn master had ik de mogelijkheid om als stagiaire voor de klas te staan in het voortgezet onderwijs. Ik gaf het keuzevak filosofie met veel plezier. Met huiswerk opgeven en toetsen nakijken had ik dus al wat ervaring, maar hoe de leerlingen precies met hun huiswerk omgingen, daar had ik weinig zicht op. Des te interessanter vind ik het daarom om nu bij TING juist bij dit stukje betrokken te zijn. Wat ik vooral erg leuk vind, is dat je als coach bij TING directer betrokken bent bij de leerlingen. Er is meer tijd en ruimte voor persoonlijk contact, wat volgens mij een belangrijke factor bij het leerproces is. Daarom vind ik Covey’s vijfde gewoonte (eerst begrijpen, dan begrepen worden) zo belangrijk. Door in gesprek te gaan met de leerlingen en daarbij vooral naar hen te luisteren, probeer ik te achterhalen waarom ze doen wat ze doen. Zo kunnen we samen kijken op welke manier een leerling iets kan veranderen in zijn of haar leerproces.

TING in de media

Houten FM 29 juni 2013: "interview TING". 

Houtens Nieuws 19 juni 2013: "Bruggers worden eigen leiders". Lees meer

Trouw 19 maart 2013: "TING in debat met hoogleraar Frits de Lange". lees meer

Volg TING

Facebook-Logo-001  twitter-huiswerkbegeleiding Google-Plus-Logo-klein

Rinske Bron

Alle huiswerkcoaches locatie Houten

Mathieu Nijenhuis

Alle huiswerkcoaches locatie De Passie

         Anna   Janine

 

  Gini    Mathieu   Inge

 

        Etienne   Antoinette

Lizette Maassen van den Brink

Alle huiswerkcoaches locatie De Passie Rotterdam